Vyhľadávanie:

Turistické značené trasy

Trasa č.1  Liptovský Ján – Poludnica (2,25 hod., opačne 1,55 hod.)

Liptovský Ján /OÚ/ modrá TZT – hotel Ďumbier. Tu pri križovatke TIM odbočíme doprava a po zelenej TZT okolo penziónu Limba a Štiavnica sa dostaneme na zjazdovú trať – Javorovica a po nej prídeme až na Rakytovicu /Okrúhlu/, kde v sedle pri TIM prechádzame na žltú TZT. Začne strmý, neskôr miernejší výstup až na plošinu Prednej Poludnice /1491 m n.m./, odkiaľ je výhľad na Liptovskú Maru, Liptovskú kotlinu a časti Nízkych a Vysokých Tatier, resp. Chočské vrchy. Odtiaľ stále po žltej TZT /asi 10 min./ dostaneme sa na vrcholovú trávnatú plošinu Poludnica /1549 m n.m./.

Trasa č.2  Liptovský Ján – Smrekovica – Liptovský Ján (4,35 hod.)

Liptovský Ján /OÚ/ - modrá TZT – hotel Ďumbier – Stanišovo TIM. Odbočíme doľava po žltej TZT a po nej prídeme až do Stanišovského sedla /1101 m n.m./. Tu je TIM. Odbočíme doľava a po červenej TZT sa dostaneme na Smrekovicu /1285 m n.m./. Pokračujeme stále po červenej TZT, až prídeme k potoku Albertovica,, ku Školiacemu zariadeniu Národnej diaľničnej spoločnosti a okolo hotela Avena až k potoku Štiavnica. Keď prejdeme cez most, dostaneme sa na asfaltovú cestu. Odbočíme doprava a po nej do Liptovského Jána, respektíve odbočíme doľava a prídeme k hotelu Ďumbier.

Trasa č.3  Liptovský Ján – Ohnište – Liptovský Ján (9,30 hod.)

Liptovský Ján /OÚ/ modrá TZT – hotel Ďumbier – horáreň Pred Bystrou. Tu sa nachádza TIM. Odbočíme po žltej TZT a cez Púchalky sa dostaneme až do Svidovského sedla /1132 m n.m./ k Pamätníku SNP. Z TIM odbočíme doľava a po zelenej TZT po strmo stúpajúcom chodníku prídeme na poľanu Ohnište, kde sa nachádza TIM. Stále po zelenej TZT /20 min./ sa dostaneme na vrchol Ohnišťa /1538 m n.m./. Po krásnej vyhliadke na Jánsku dolinu sa vrátime k TIM a odtiaľ pokračujeme doľava po zelenej TZT na Michalovské sedlo až k TIM. Tu s krátkou odbočkou doľava prídeme na Slemä /1513 m n.m./, kde je Pamätník SNP. Po návrate doľava po zelenej TZT schádzame dole k chate Brtkovica. Pri TIM prejdeme na žltú TZT a cez Stanišovské sedlo sa dostaneme až k chate Stanišovo. Z TIM odbočíme doprava po modrej TZT a po asfaltovej ceste prídeme k hotelu Ďumbier a potom do Liptovského Jána.

Trasa č.4  Liptovský Ján – Krakova hoľa  (5,15 hod., opačne 4,05 hod.)

Liptovský Ján /OÚ/ modrá TZT – hotel Ďumbier – Stanišovo – Pred Bystrou. Na križovatke TIM odbočíme doprava a červenou TZT sa dostaneme do sedla Javorie /1479m n.m./. Z TIM žltou značkou prídeme na poľanu Kosienky. Tu sa prípája modrá TZT, ktorou prejdeme kosodrevinu na západný hrebeň Krakovej hole a modrou TZT na vrchol Krakovej hole – 1752 m n.m. sa dostaneme po vyznačenej TZT asi za 5 min.

Trasa č.5  Liptovský Ján – Chata gen. M. R. Štefánika – Ďumbier – sedlo                            Javorie – Pred Bystrou – Liptovský Ján   (12,35 hod., veľmi                                náročná trasa. Opačným smerom pohodlnejšia a krajšia.)

Liptovský Ján /OÚ/ modrá TZT – hotel Ďumbier – Stanišovo – Pred Bystrou – Chata gen. M. R. Štefánika /1728 m n.m./. Z chaty sa po svahu dostaneme modrou, zelenou, resp. červenou TZT na rázcestie na Krúpovo sedlo. Odtiaľ červenou, resp. zelenou TZT prídeme na Krúpovo sedlo /1922 m n.m./. Môžeme odbočiť červenou TZT na vrchol Ďumbiera /2043 m n.m./. Cesta na vrchol trvá 45 min. a cesta späť 30 min. Z križovatky Krúpova hoľa po žltej TZT schádzame do sedla Javorie, kde z TIM odbočíme doprava a červenou TZT sa dostaneme Pred Bystrú. Po modrej TZT dole Jánskou dolinou prídeme až do Liptovského Jána.